neděle 11. května 2014

Bourjois 123 perfect CC cream SPF 15 - recenze

Další novinka od Bourjois, na kterou jsem byla moc zvědavá. Od doby, co přestali vyrábět můj HG makeup 10hr sleep effect, hledám náhradu. Protože před pár měsíci, kdy jsem si pořídila tento CC krém, ještě nebyly běžně dostupné testery, objednávala jsem po internetu od oka a zvolila druhý nejsvětlejší odstín: 32 Beige Clair. Jelikož mám od Bourjois už něco nazkoušeno, řídím se raději jejich názvy odstínů, nikoliv druhým z čísel v pořadí (2), protože číslování Bourjois nějak nezvládá dodržovat. Nebo snad ano? Nějaký algoritmus :-) ? 
Obal: plastová tuba o obsahu 30ml
Dva nejsvětlejší odstíny

Tušila jsem, že Beige clair bude na mě moc tmavý. A byl. Proto jsem si hned objednala ještě 31 Ivory, který je naopak pro mě příliš světlý. Mezi těmito odstíny, podle mě, minimálně ještě dva chybí, což je škoda. Jistě, u korejských BB se dalo počítat s jedním, někdy dvěma odstíny, ale u CC krému, kterým svým složením ZASE věrně napodobuje makeup, bych očekávala více, než 4 dostupné odstíny (31 - Ivory, 32 - Beige Clair, 33 - Beige Rosé, 34 - Halé). Jsem tak odsouzena k míchání, dokud je nespotřebuji.

Preferuji lehké makeupy, co netvoří masku a naopak hutnější BB creamy, které se do pleti hodně vsáknou. Má to totiž hodně společného se složením. U makeupu očekávám silikony, dávám si pozor na komedogenní látky a dráždidla. U (BB, CC) krému očekávám především zvlhčující a pečující složky. Konzistence Bourjois CC je moc tekutá na to, abych řekla, že je krémová. Zkrátka makeup. Nanášení je příjemné, nežmolkuje, ale na druhou stranu se ani předčasně nevpíjí do pleti a jde s ním dobře a dlouho pracovat. Krytí je vyšší střední, řekla bych. Dlouhodobě nevysušuje a nezpůsobil mi žádnou vyrážku, ale pocit větší hydratace s ním nemám. Tím pro mě výčet „pozitiv“ bohužel končí. 

Pleť bez makeupu + lokální TCA
Bourjois CC cream
Každá šupinka a každý pór, každá nedokonalost dostane (alespoň v mém případě) díky tomuto CC creamu šanci vyniknout. Zkoušela jsem s bází, bez báze, s krémem, vrstvit, nevrstvit... a málo platné. Člověk by neřekl, že takto tekutý makeup (nebo krém) bude mít tak silně pudrový
základ. Na obrázku vpravo je při zvětšení vidět, jak moc zvýrazňuje póry. Skvrna, která je patrná na obrázku vlevo, je od lokálního ošetření TCA. To znamená, že je oproti okolní pleti hlubší (chybí vrstva kůže) a tak jde zakrýt mnohem snáz - klasické pupínky by s tímto CC krémem dopadly mnohem hůř, ale bohužel /nebo spíš bohudík/, nemohu sloužit.

Lehce sametovo-pudrový finiš vydrží maximálně pár hodin. Na mastnějších místech zmizí raz dva, na sušších místech drží jako přibitý. A vypadá to strašně. V létě si to, na mou duši, nedokážu představit. Podruhé rozhodně nekoupím, i kdybych měla zůstat u BB nebo klasických makeupů – a těch, co jsou lepší, než tahle „novinka“ od Bourjois, mám už doma celou řadu.

Hodnocení ():

Za mě 3 hvězdičky. Důvod: Přivírám oči a dávám hvězdu navíc kvůli relativně vhodnému složení (na makeup) s UV filtrem, kladem je také vyšší střední krytí, dobré nanášení, záporem příliš pudrové složení, které zvýrazňuje póry a šupinky, malá výdrž a opravdu mizerný výběr odstínů.

Složení: na prvních příčkách zvlhčovače, UV blokátory, silikony, konzervanty, nic převratného a přestože jsem zvýraznila dvě složky (po desítce), které nejsou moc OK, v tomto množství by neměly dělat problémy. Když pominu velký podíl různých zvlhčovačů, tak se jedná o klasické makeupové složení. Od položky 14 jsem se složením nezabývala.

AQUA (WATER), CAPRYLYL METHICONE, DIMETHICONE, ETHYLHEXYL METHOXYCINNAMATE, METHYL TRIMETHICONE, PEG-10 DIMETHICONE, PROPANEDIOL, ALUMINUM STARCH OCTENYLSUCCINATE, SACCHARIDE ISOMERATE, DIMETHICONE/VINYL DIMETHICONE CROSSPOLYMER, DISTEARDIMONIUM HECTORITE, PHENOXYETHANOL - konzervant, velmi dráždivý SODIUM CHLORIDE - silně komedogenní (5/5) BIS-PEG/PPG-14/14 DIMETHICONE, DISODIUM STEAROYL GLUTAMATE, PARFUM (FRAGRANCE), PROPYLENE CARBONATE, TOCOPHERYL ACETATE, ETHYLHEXYLGLYCERIN, CAMELLIA SINENSIS LEAF EXTRACT, PANTHENOL, SILICA, ALUMINUM HYDROXIDE, ALPHA-ISOMETHYL IONONE, LYSOLECITHIN, CITRIC ACID, SODIUM CITRATE, AMYL CINNAMAL, BHT, PEG/PPG-18/18 DIMETHICONE, TRIETHOXYCAPRYLYLSILANE, PANTOLACTONE, PHENETHYL ALCOHOL, TOCOPHEROL, PENTAERYTHRITYL TETRA-DI-T-BUTYL HYDROXYHYDROCINNAMATE. [+/- (MAY CONTAIN): CI 77891 (TITANIUM DIOXIDE), CI 77491, CI 77492, CI 77499 (IRON OXIDES), MICA, CI 77007 (ULTRAMARINES), CI 77288 (CHROMIUM OXIDE GREENS)].

1 komentář:

  1. Eva Efka Baudyšová11. května 2014 v 19:26

    Super recenze! Mám stejný dojem po vyzkoušení vzorečku.

    OdpovědětVymazat